pondelok, 17. augusta 2015

Čo by ste mali vedieť o (prírodnej) kozmetike | Stretnutie s Weledou

Ahoj, ahoj:) Uplynulý víkend som sa zúčastnila jednej veľmi príjemnej akcie, ktorú pre blogerky zorganizovali zástupcovia kozmetickej spoločnosti Weleda. Bol to vôbec môj prvý kontakt s touto značkou a taktiež môj prvý (vedomý) kontakt s prírodnou kozmetikou. Teraz schválne - aký je váš názor na prírodnú kozmetiku? Pýtam sa, pretože prírodnú kozmetiku ľudia často považujú za:

DRAHÚ. Medzi "neprírodnými" (konvenčnými) a prírodnými produktmi je často značný cenový rozdiel, pri pohľade na ktorý nám nezostáva iné, len si zaklopať na čelo. Prípadne, aj keď máme na výber medzi cenovo porovnateľnou konvenčnou a prírodnou kozmetikou, siahame po konvenčnej, pretože ju lepšie poznáme. Prečo je to tak? Pri konvenčnej kozmetike sa skrátka namiešajú NEJAKÉ ingrediencie a tým sa proces výroby končí. Takáto výroba je lacná, vďaka čomu majú firmy priestor robiť veľké kampane, preto ich produkty lepšie poznáme. V prípade prírodnej kozmetiky je proces výroby finančne náročnejší. Výrobcovia ČISTEJ prírodnej kozmetiky (medzi ktorých patrí aj Weleda) majú obmedzené možnosti vo výbere surovín, technológií aj výrobných postupov, čo sa, samozrejme, odráža aj na výrobných nákladoch. Títo výrobcovia napríklad nemôžu použiť akýkoľvek lacný konzervant, musia použiť prírodný konzervant. Taktiež výrobné zariadenia nemôžu umývať hocijakými saponátmi, ale drahšou horúcou parou. Vysoké výrobné náklady neumožňujú výrobcom čistej prírodnej kozmetiky robiť veľké kampane, pretože to by ich ceny ešte viac vzrástli. Ak si však kúpite čistý prírodný produkt, platíte si za tento produkt a nie za kampaň budujúcu zvučné meno výrobcu.
MENEJ ZAUJÍMAVÚ. Naše letmé skúsenosti s prírodnou kozmetikou nám hovoria, že táto kozmetika až tak pekne nevonia a ani jej obaly nie sú tak pekné ako pri konvenčných produktoch. Nuž, keď je raz niečo čisto prírodné, nemôže to voňať po cukríkoch alebo našom obľúbenom parfume, s tým treba počítať:) A že ste zatiaľ nenatrafili na pekne voňajúci prírodný produkt, to neznamená, že taký neexistuje, resp. to môže znamenať, že si na prírodnú vôňu potrebujete len zvyknúť. Konkrétne Weleda má podľa mňa veľmi príjemne voňajúce produkty, napríklad krém na ruky z granátového jablka mi pripomína kofolu:)) No a čo sa týka obalov, myslím si, že aj tie má Weleda naozaj vkusné:)

Inak okrem toho, že rozlišujeme kozmetiku prírodnú a konvenčnú, ešte v rámci prírodnej skupiny treba rozlišovať:
čistú (pure, bio) prírodnú kozmetiku - je tvorená IBA prírodnými ingredienciami (napr. značky Weleda, Dr. Hauschka)
prírodnú (nature) kozmetiku s prírodnými zložkami - tvoria ju PREVAŽNE prírodné zložky (napr. Weleda, Alverde, Lavera)
kozmetiku s prírodnými zložkami (with natural substances) - prírodné ingrediencie tvoria URČITÚ MALÚ ČASŤ zloženia (napr. Yves Rocher, Hipp, Oriflame)
Vidíme teda, že do kategórie prírodná kozmetika patrí aj taká, ktorá obsahuje aj iné ako prírodné zložky, resp. prírodné zložky tvoria iba malú časť zloženia týchto produktov, čo môže byť pre spotrebiteľa značne zavádzajúce.

Weleďáci nás tiež upozornili, že nie každý alkohol a parabény používané v kozmetike sú zdraviu škodlivé. Totiž vraj alkohol, ktorý je do kozmetiky pridaný iba ako súčasť určitej zložky (t. j. nie ako samostatná zložka) s cieľom pôsobiť ako prírodný konzervant, je neškodný, rovnako ako použitie jedného parabénu (t. j. keď sa nekombinuje viac druhov parabénov). Okrem toho sme sa dozvedeli množstvo iných zaujímavostí, napríklad, že rýchlejšie mastenie vlasov môže byť spôsobené konzumáciou ťažších jedál, kozmetika s obsahom vody je náchylnejšia na pokazenie, používanie určitej kozmetiky sa na pokožke prejaví až po 28 dňoch ...a taktiež, že pri používaní akejkoľvek kozmetiky robíme niekoľko základných chýb:
✓ neskladujeme kozmetiku v odporúčaných podmienkach (predovšetkým nie v správnej teplote),
✓ neuzatvárame/zle uzatvárame obaly,
✓ máme otvorených množstvo produktov naraz, nestíhame ich spotrebovať a používame ich dlhšie ako je vhodné,
✓ siahame do produktov prstami, čím do nich zanášame množstvo nečistôt.

Okrem mňa sa stretnutia s Weleďákmi zúčastnilo ešte ďalších 7 blogeriek: Katka, Katka, Kejmy, Laura, Saška, Julka a Monika. Viaceré sme sa zhodli na tom, že s prírodnou kozmetikou zatiaľ žiadne prevratné skúsenosti nemáme, no vďaka štedrému Goodie bagu od Weledy si myslím, že najbližších niekoľko dní budeme fičať iba na nej:) Samozrejme, o produktoch, ktoré ma zaujmú, sa v budúcnosti na blogu ešte zmienim:) Spoločnosť Weleda má však už teraz moje sympatie:) Svoje výrobky ani ich zložky netestuje na zvieratách a z tohto dôvodu aj odmieta predaj niektorých svojich produktov v Číne, kde sa testovanie týchto produktov na zvieratách vyžaduje. Množstvo produktov značky Weleda spĺňa medzinárodné kritériá NaTrue, čo znamená, že sú čisto prírodné, neobsahujú ropu, GMO zložky ani silikóny a boli vyrobené schválenými postupmi. V sortimente Weledy nájdete produkty z nechtíka, kosatca, ruží, arniky, levandule, granátového jablka, pupalky, mandlí, citrónov, sezamu, orechu, rakytníka, brezových listov, viniča, ibiša... Viac o spoločnosti a jej produktoch sa dozviete na tejto stránke.

A teraz k fotkám:) V prvej časti nájdete pár fotiek zo stretnutia, v druhej časti som vám nafotila obsah svojho Goodie bagu. Celkovo som si domov odniesla až 16 (!!) produktov na odskúšanie, plné bruško (:D) a príjemný pocit zo super stretnutia:) Touto cestou sa chcem veľmi pekne poďakovať zástupcom Weledy za zaujímavú prednášku, chutné občerstvenie a možnosť vyskúšať si tú horu produktov:)


Aké sú vaše skúsenosti s prírodnou kozmetikou? Používate niečo od Weledy/ako ste s ňou spokojné? Pekné popoludnie vám prajem:)

18 komentárov:

  1. Zajímavý a přínosný článek :) O Weledě slyším čím dál častěji, možná mě časem zláká :) A dortíky vypadají úžasně :)

    Ili Libertad

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem:) Aj ja sa teším, že sa tu z času na čas objaví aj niečo múdre:D

      Odstrániť
  2. pekne napísaný článok :) som ho prečítala na jeden hlt, ako keby to boli pre mňa všetko novinky :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Haha, Moni, ďakujem, ja som si tiež so zapálením čítala, čo ste napísali:) A teším sa na Kejmine fotky, lebo tie budú určite pekné z toho jej "stroja":))

      Odstrániť
  3. super článok, pekne napísané :) zhrnula si veľa zaujímavých faktov, niektoré som si ani nestihla zapísať :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Katka:) Haha, mala som veru veľa poznámok - keďže som v tomto smere dosť veľký laik, bolo pre mňa všetko nové, všetko ma zaujímalo, všetko som si písala:D

      Odstrániť
  4. Zase raz jedna blogerka objavila Ameriku.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, mrzí ma, že som Ti nedokázala podať žiadne nové informácie ...možno nabudúce:)

      Odstrániť
  5. wua, tvoj článok sa mi páči zo všetkých najviac, pekne si to zhrnula :) tiež som veľa toho zapísala, lebo čo si nenapíšem, to hneď zabudnem, a aj mňa to všetko úplne zaujímalo!
    dúfam, že sa spolu zúčastníme ďalších podobných akcií ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Julka, ďakujem Ti krásne, ...aj ja dúfam, bolo fajn vidieť svoje kolegyne konečne aj naživo:))

      Odstrániť
  6. Skvelý článok, program vyzeral veľmi zaujímavo a je super že si nám sprostredkovala niektoré informácie, ktoré by sme inak možno nevedeli :)
    Ja som si práve predvčerom kúpila spontánne niečo prvýkrát od tejto značky a to práve ten sprchový peeling, tak som naň zvedavá, aký bude :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Veronika, ďakujem Ti krásne, ten peeling som práve včera skúšala a bola som nadšená!:) Tie voskové perličky sú v ňom skvelé, je to oveľa príjemnejší pocit ako drhnúť sa s tvrdými čiastočkami pripomínajúcimi piesok... A! Krásne vonia:) Tak sviežo:) Cítila som ho v kúpeľni pol dňa, aj keď som mala otvorené okno:) Fakt vydarený produkt, myslím, že budeš spokojná!:))

      Odstrániť
  7. Já mám strašně ráda přírodní kosmetiku, jednu dobu jsem používala šampony od YvesRocher a sprcháče, ale po šamponu jsem měla vysušené vlasy. O Weledě jsem toho ještě moc neslyšela:) ale vypadá to zajímavě
    Verranda

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ešte som nestihla vyskúšať všetky produkty, ktoré som dostala, ale zatiaľ som s Weledou veľmi spokojná:) Okolo YvesRocher chodím už dlho, ale buď zrovna nič nepotrebujem, tak si vravím, že "načo pôjdem dovnútra" alebo keď už niečo potrebujem, idem do DM a skončím pri starých dobrých produktoch... Hm, tak možno raz:)

      Odstrániť
  8. ach-jáj, som na fotkách :D.
    som veľmi-preveľmi rada, že som ťa mohla spoznať a teším sa, kedy sa uvidíme znova!!! :).
    inak, máš nesmierne príjemný hlas a vystupovanie, takže ak by si sa rad rozhodla robiť videá, bola by som tvoj pravidelný sledovateľ! :D :).

    Kejmy ♥.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D Kejmy, čo robíš, veď na nich vyzeráš výborne:) Aj ja som Ťa rada spoznala, no ale veď to vjéééš, som Ti písala:) A ďakujem!:D S točením videjok som už aj začala, mám v PC dve, ktoré sú už aj zostrihané, ale mám nejaký problém s Windows Movie Makerom, pretože mi nechce ukladať upravené videá (ukladá mi iba zvuk bez obrazu). Kým to nevyriešim, asi sa nepohnem:) Takže videjká budú, len neviem kedy:)

      Odstrániť
  9. Weleda je skvelá a odporúčam ju všetkým mojim známym. Skvelá pre citlivú pokožku a nádherne vonia :)

    OdpovedaťOdstrániť