nedeľa, 19. februára 2017

☼ Francúzska riviéra ☼ | Nice, Grasse, Menton a Silvester v Cannes

Ahoj decká:) Sľúbila som Vám príspevok o mojom silvestrovskom výlete do Francúzska a už som sa aj celkom tešila, kedy sa Vám vyrozprávam, pretože odkedy som po vysokej škole nastúpila do práce, toto bola (po roku a pol!) moja prvá dovolenka. Rozdelím Vám môj cestovateľský zážitok do 2 príspevkov - ten dnešný bude o Francúzskej riviére a nabudúce si urobíme výlet do Monaka:) 

Najskvelejšia vec na celom výlete bolo počasie:) Kým na Slovensku snežilo, vo FR sme mali 15 stupňov. V priebehu 3 dní sme navštívili Nice, Grasse a Menton, Silvester sme strávili v Cannes a Nový rok v Monaku. Ako prvé sme navštívili Nice. V dopoludňajších hodinách nebolo v uliciach takmer ani nohy, mesto sa zobudilo až okolo obeda. Prešli sme sa promenádou des Anglais, vyšlapali si schody na vyhliadku, odkiaľ bol krásny výhľad na prístav, Stredozemné more aj mesto a potom sme sa už len motkali po meste a popri pláži. Ďalší deň sme v Grasse navštívili továreň na výrobu parfémov, kde bol vyrobený aj legendárny Channel 5. Súčasťou továrne bola aj malá predajnička, kde sme si mohli kúpiť parfémy, ale napríklad aj mydlá či balzamy na pery. V Mentone - mestečku, ktoré je známe veľkou produkciou mandariniek a citrónov a produktov z nich (cukríkov, keksíkov, koláčov...) - sme si urobili prechádzku popri pláži. No a napokon v Cannes, ktoré sme navštívili ako posledné z mestečiek Francúzskej riviéry, sme strávili Silvestra. Najprv sme si prešli prístav a mesto a pred polnocou sme sa presunuli k pláži, kde sa konal ohňostroj. Zišlo sa tu naozaj veľa ľudí, keďže na celej FR riviére bol ohňostroj len na tomto mieste, inde ho z bezpečnostných dôvodov pár dní pred Silvestrom zrušili.

Celkovo atmosféra tohto výletu bola taká zvláštna, letno-vianočná:) Na jednej strane tu bolo teplo, slnko, palmy, ľudia sa kúpali a vysedávali s kávičkou na terasách, na druhej strane bol predsa len december, v uliciach vianočné trhy, ale najmä VEĽMI nevkusné inštalácie umelo zasnežených ihličnatých stromov rovno medzi slnkom zaliatymi palmami:) Výletík hodnotím celkom dobre, bolo to pre mňa niečo nové - ísť cez zimu do tepla - a zároveň to bola taká oddychovečka. Osobne mám rada akčnejšie výlety, kde človek nielen vidí, ale aj zažije, veľa pochodí a na konci dňa má pocit, že to stálo za to, no tentokrát sme sa len tak nejako motkali a snažili sa niekde/niečím "zabiť" čas. A toto je možno aj také poučenie pre mňa, že dôležité je nielen to, KAM človek ide, ale aj S KÝM ide, pretože ak nie ste s Vaším cestovateľským parťákom podobne cestovateľsky naladení, výlet si ani jeden z Vás celkom neužije.

Ak ste už boli na Francúzskej riviére, čo pekné ste tu videli/zažili? Kde ste boli naposledy alebo kam sa najbližšie chystáte vycestovať? Posielam Vám pár fotočiek, majte ešte pekný dník:)

4 komentáre:

  1. Francuzku rivieru mam v plane tiez. No chcela by som pocas skutocneho leta. Vyzeralo to tam pekne aj pri tych 15, no asi by mi bolo luto ak by som sa nemohla okupat.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tam je tak nádherne! Ja som navštívila Nice a bolo tam úžasne!

    Saja Frey Blog

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Podle fotek je tam určitě krásně, všude palmy, to miluji. Připomíná mi to moje vánoce ve Španělsku, kdy dva dny před štědrým dnem bylo v Alicante 18 stupňů. Vážně mi nepřišlo že je zimní období. Cestování s někým je super ale přesně jak píšeš, blbé je když si nesednou vaše cestovatelské myšlenky. Já většinou cestuji sama a ač mi někdy chybí druhá osoba, se kterou bych sdílela všechny chvíle, tak jsem na druhou stranu ráda že nemusím mít o tu dotyčnou starost a přemýšlet nad tím, jestli se jí výlet líbí nebo ne.

    OdpovedaťOdstrániť