sobota 1. júla 2017

Tip na leto: Barcelona

Ahoj ahoj:) Obdobie výletov a dovoleniek je v plnom prúde a ak náhodou ešte stále váhate, kam sa tento rok ísť pozrieť, mám tu pre Vás tip:) Ak sledujete môj Instagram, viete, že som bola nedávno v Barcelone a práve túto Vám chcem odporučiť, pretože ponúka množstvo možností ako stráviť deň a na svoje si tu podľa mňa príde absolútne každý. Nájdete tu skvelé trhy, krásne centrum mesta, úchvatnú architektúru, množstvo múzeí a galérií, prístav, pláž, zoologické záhrady, pekné parky, moderné štvrte... Skrátka, či už máte radi históriu, umenie, prechádzky mestom, turistiku v prírode alebo vylihovanie na pláži, v Barcelone sa rozhodne nudiť nebudete. Ja som výletík absolvovala s cestovkou formou poznávacieho zájazdu, a keďže sme veľa osobného voľna nemali, nestihla som si pozrieť niektoré miesta, o ktorých som snívala už od času, ako som si pred pol rokom tento výlet objednala. Na druhej strane sme, myslím, videli všetko podstatné, také to "must see", čo Vám vyhodí google, že musíte vidieť, keď sa niekam chystáte. ...tým chcem povedať, že na Barcelonu Vám nejaký softíkový predĺžený víkend rozhodne stačiť nebude:) A tak asi ani mne nezostáva iné, len dohnať resty tým, že sa do Barcelony ešte niekedy vrátim:) Cesta netrvá dlho, zhruba 2,5 hodiny lietadlom a môžete letieť buď z Viedne priamo do Barcelony alebo z Bratislavy do Girony, odkiaľ sa jednoducho dostanete do Barcelony autobusom (je to zhruba 100 km, cena lístka je 17 €, odchod priamo od terminálu).

S čím som bola veľmi spokojná a čo sa mi na tomto výlete veľmi páčilo, bola práve tá rôznorodosť denného programu, úchvatná architektúra, úžasné trhy ponúkajúce čerstvé ovocné šaláty, svieže nápoje a niečo malé pod zub "to go", pekné ubytovanie, udržiavané parčíky s palmami, papagájmi a jazierkami, historické budovy (som zaťažená na úzke zašité uličky, veľké drevené okenice a malé balkóny:D), šikovná preprava metrom, no a Gaudího tvorba (park Guell, Sagrada Familia, Casa Milá, Casa Batlló) - to je niečo, čo ohromí asi každého. Na druhej strane som bola nepríjemne prekvapená, ako sa v Barcelone kradne. Hneď prvý deň sme v metre videli dve krádeže a dva manželské páry z nášho zájazdu si našli pootvárané tašky, našťastie, nič im nezmizlo. Mali sme poučenie, dávali sme si na veci väčší pozor, napriek tomu už druhý deň jedného pána z nášho zájazdu okradli - zobrali mu nielen telefón, ale aj doklady. Toto bola taká vec, ktorá nám trochu znepríjemňovala zájazd, pretože zaľudneným centrom a metrom sme sa pohybovali niekdy skôr dávajúc pozor na svoje osobné veci ako vnímaním okolia. Ale odhliadnuc od tejto skutočnosti, výletík hodnotím na výbornú - super som si oddýchla, navštívila som ďalšie miesto zo svojho cestovateľského wishlistu, spoznala som nových ľudí, videla prekrásne miesta, ochutnala nové jedlá a celkovo som si tento výlet užila, takže čo môže byť viac?:) 










   


  



 


 
  



Boli ste v Barcelone? Ako sa Vám páčila? Aký cestovateľský sen si plánujete splniť najbližšie? Prajem Vám ešte krásny podvečer:)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára