nedeľa 6. augusta 2017

Čo sa zmenilo po roku chodenia do fitka?


Ahoj decká!

Dnes sa s Vami podelím o moju skúsenosť s chodením do fitka, pretože mi už o pár dní končí ročná permanentka a ja, prirodzene, hodnotím, či táto investícia stála za to alebo nie. Možno aj Vy uvažujete nad tým, že by ste sa motivovali k cvičeniu permanentkou, ale nie ste si isté, či by ste ju využili, tak možno nejaké moje postrehy Vám pomôžu rozhodnúť sa.

Mňa ročná permanentka naučila najmä 2 veci. Po prvé, ak sa Vám cvičiť nechce, tak cvičiť nepôjdete - či už s permanentkou alebo bez nej, pretože nejaká dobrá výhovorka sa vždy nájde. A po druhé, ak si hneď od začiatku nastavíte nejaký rozumný režim a urobíte všetko pre to, aby ste ho neporušili, stane sa cvičenie pre Vás už po pár týždňoch zvykom, dokonca niečím, bez čoho nemôžete byť. Žiaľ, akonáhle z tohto režimu vypadnete, bude sa Vám cvičiť ťažie a tým pádom Vám cvičenie ani nebude robiť takú radosť. 

Myslím si, že iba zaplatenie permanentky k motivácii chodiť cvičiť nestačí. Treba si správne nastaviť mozog, usporiadať si čas a stanoviť si priority. Rýchlo zistíte, že ak máte na dnes večer naplánované cvičenie, nemôžete ísť s kamoškou, ktorá Vás práve zavolala von. Respektíve môžete, ale... Taktiež sa po príchode z práce nemôžete spontánne naládovať, lebo sa nedonútite ísť ani z domu, nieto ešte cvičiť. A neoplatí sa ani príliš ľahká večera, lebo potom vo fitku nebudete vládať. Skrátka, ak si kúpite dlhodobejšiu permanentku, ovplyvní to Vaše každodenné fungovanie možno viac, ako by ste čakali. Ale to nech Vás neodradí! Motivujte sa viacerými vecami - nie len permanentkou.

Napríklad oblečením. V obchodoch je toľko pekných a pohodlných vecí na cvičenie, že sa budete doslova tešiť, ako si konečne vyzlečiete čiernu sukňu z práce a dáte si ultra farebné legíny. Môžete si kúpiť štýlovú fľašu na pitie, pekný vak a ten najmäkší uterák na svete a uvidíte, ako rady budete tieto veci používať.

Permanentka je skvelá v tom, že nemusíte mať pri sebe hotovosť a ani rozmýšľať, čo a KAM si so sebou zoberiete, pretože nepotrebujete žiadne peniaze, chodíte stále na to isté miesto a keďže chodíte cvičiť pravidelne, máte väčšinu potrebných vecí stále zbalenú:)

Myslím si, že s permanentkou som chodila cvičiť určite častejšie ako by som chodila cvičiť bez nej. Prvých 5 mesiacov som chodila do fitka každý druhý deň, potom som cca 3 - 4 mesiace cvičila dosť nepravidelne, ale potom sa mi opäť podarilo nabehnúť na svoj režim. Celkovo mám v permanentke 12 mesiacov plus 2 zdarma, teda 14 mesiacov a aktuálne čerpám už ten posledný. Neviem posúdiť, či sa mi to oplatilo finančne, ale po všetkých ostatných stránkach určite áno.

Na dlhodobejšej permanentke je super to, že keď Vám fitko vyhovuje, bude to pre Vás akoby druhý domov. Po čase budete stretávať samé "staré známe" tváre, ktoré sa na Vás usmejú, budete mať svoju (alebo aspoň svoju obľúbenú) skrinku a budete vedieť, kedy je vo fitku najmenej ľudí a práve vtedy budete chodiť cvičiť Vy, lebo PRÁVE VTEDY si super zacvičíte. Teším sa, že aj ja som mala šťastie na dobré fitko, lebo rok je predsa len dlhý čas na to, aby sa tam človek cítil zle. Samozrejme, nejaké tie chybičky krásy by sa aj v tomto fitku našli, ale nebolo to nič zásadné. Pri cvičení som si vždy výborne oddýchla, "vypla" od všetkého a od všetkých, dokonca práve vo fitku som dostávala tie najlepšie nápady na nové obrazy, nové články do časopisu či pekné myšlienky do svojej knižky, takže to bolo pre mňa asi veľmi inšpiratívne miesto v tomto smere:) 

Čo sa týka výsledkov môjho cvičenia, tak tu sa žiadne extrémne premeny nekonali, ale to ani nebolo mojím cieľom (?) Možno ste čítali môj článok o tom, ako sa mi pred pár rokmi podarilo schudnúť 7 kíl (nájdeš tu) a od vtedy mi ide hlavne o to, aby som si postavu udržala, keďže mám sedavú prácu a celkovo sa aj vo svojom voľnom čase dosť nasedím. Mimochodom, zistila som, že my ženy - aj keď schudneme, chodíme pravidelne cvičiť a máme dosť rokov na to, aby sme sa už mali rady také, aké sme a neriešili sprostosti - AJ TAK máme raz za čas taký ten shit day, kedy sa cítime tučné a škaredé:D

Za mňa bola teda ročná permanentka rozhodne dobrá voľba a možno sa po nejakom čase k permanentke opäť vrátim. Teraz sa mi však žiada jednak urobiť si pauzu od fitkového prostredia a chodiť napríklad plávať alebo behať na hrádzu, kým je na to počasie, ale čaká ma aj jedna zmena v mojom živote, o ktorej Vám už čoskoro napíšem a kvôli ktorej neviem, ako by to bolo s chodením do fitka, teda počkám, kým sa všetko trošku utrasie. 

Chodíte cvičiť? Máte permanentku alebo cvičíte bez nej? Majte ešte krásny dník:)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára